Nietypowe zlecenie było wyzwaniem już od pierwszego momentu. Nasz klient szukał bowiem osoby, która nie tylko będzie szkoliła młodych zawodników akrobatyki sportowej, a więc posiada stosowne uprawnienia do prowadzenia zajęć, jak i odznacza się zdolnością skutecznego przekazywania wiedzy ale i sama będzie czynnym zawodnikiem. Wymagania zostały określone więc w sposób szczegółowy, tym samym też zawężając grono potencjalnych kandydatów. Dodatkowo, ważnym czynnikiem była umiejętność posługiwania się językiem polskim w stopniu co najmniej podstawowym. To o tyle ważna informacja, że ponownie zawężała nam pulę potencjalnych kandydatów do pracy.

Nietypowym rozwiązaniem, na które wspólnie zdecydowaliśmy się z klientem, był wymóg przedstawienia swoich umiejętności poprzez materiał wideo. Tradycyjne CV nie znajduje zastosowania w sektorze, w którym większość działań odbywa się poza słowami. Potrzebna była tu dynamika, emocje i element osobowościowy, który bywa ulotny przy próbie przełożenia go na papier.

 Aby dotrzeć z ofertą do potencjalnych kandydatów, w pierwszej kolejności uruchomiliśmy nasze sztandarowe kanały. Informacja o rekrutacji pojawiła się na naszej stronie, a także takich serwisach jak Facebook, OLX czy Instagram. Ważnym było również sięgnięcie do portalu VKontakte, który stanowi istotny serwis społecznościowy wśród obywateli krajów Europy Wschodniej.

Poszukiwania zostały dodatkowo wzmocnione poprzez dotarcie do dedykowanych grup na portalu Facebook, które zrzeszają obecnych, jak i byłych zawodników sportowych. Ich członkowie okazali się zaangażowaniem i polecili licznych akrobatów, którzy ostatecznie skontaktowali się z ATERIMA WORK. Otrzymaliśmy również polecenia od organizacji pozarządowych wspierającą społeczność ukraińską w Krakowie, jak i od specjalistycznych uczelni działających w Ukrainie.

Nasza szeroko zakrojona rekrutacja przyniosła spodziewane efekty. Otrzymaliśmy wiele ambitnych prezentacji, na których kandydaci prezentowali swoje zdolności akrobatyczne, jak i przedstawiali swoje portfolio. Szerokie spektrum informacji, otrzymanych dzięki prezentacjom filmowym, pozwoliło wytypować grupę specjalistów, z którymi podjęliśmy szczegółowe rozmowy.

Wśród najbardziej interesujących kandydatek naszą uwagę przykuły dwie mistrzynie gimnastyki sportowej. Jedna z nich przyjechała z mężem do Krakowa w poszukiwaniu pracy, która pozwoli realizować jej marzenia. Druga, córka byłej mistrzyni ZSRR w gimnastyce akrobatycznej, od dziecka była szkolona przez najlepszych trenerów, co przełożyło się na jej imponujący występ nagrany na potrzeby rekrutacji. Jej zaangażowanie było godne pochwały, ponieważ do Polski przyjechała w celu podjęcia pracy sezonowej, a na naszą ofertę trafiła z pomocą koleżanki.

Pojawiły się też kandydatury niezwiązane bezpośrednio z gimnastyką sportową. Zwróciły się do nas instruktorki yogi, trenerzy personalni, jak i osoba prowadząca szkołę zdrowego żywienia. Wszystkich kandydatów łączył fakt, iż dostarczyli liczne odnośniki do swoich blogów i profili w mediach społecznościowych, a niektórzy także do wzmianek o nich w mediach.

W oczekiwania klubu sportowego najbardziej wpisała się ta mistrzyni akrobatyki, w której forma mistrzowska jest najwyraźniej cechą rodzinną. Energia i dynamizm, którymi wykazała się kandydatka, spowodowały, że pracodawca postanowił nawiązać współpracę właśnie z nią. Wraz z naszą pomocą, klub sportowy – nasz klient, organizuje trenerce miejsce pracy w Polsce.

Ta rekrutacja kolejny raz pokazuje, że w obliczu trudnych i niecodziennych zadań, świetnie sprawdzają się nieoczywiste rozwiązania i narzędzia, którymi posługuje się grupa wiekowa, do której się zwracamy. Z sieci społecznościowych korzysta obecnie blisko 90% osób z pokolenia Millenialsów - to potencjał, którego świadom powinien być każdy rekruter, który wyrusza na poszukiwania niebanalnych kandydatów.

W ATERIMA WORK jesteśmy świadomi nośności, jaką odznaczają się media społecznościowe. Nasi rekruterzy monitorują je regularnie, pozostając otwartymi na kandydatów, którzy szukają pracy wykorzystując narzędzia social media.