W ostatnich latach dużo mówi się o tzw. transparentności w biznesie. Wiele firm za transparentne się uważa, wielu klientów takowych firm poszukuje. Pytanie, co tak naprawdę oznacza ten termin? Co kryje się pod pojęciem transparentności?

W teorii wszyscy wiemy, co to słowo oznacza, jednak czy prawidłowo odnosimy je do biznesu? Sprawdźmy!

Czym jest transparentność?

W sensie bardzo dosłownym transparentność to przeźroczystość. W sensie biznesowym to jawność i klarowność działań zgodnych z literą prawa. O pojęciu tym mówimy, gdy nasz kontrahent lub pracodawca niczego przed nami nie ukrywa.

Transparentna firma to też taka, która stawia na szczerość w komunikacji z innymi — bez względu na to, czy chodzi o klienta, partnera w biznesie, czy pracownika. Firmy pragnące odznaczać się wiarygodnością, nierzadko dzielą się swoimi wynikami finansowymi za poszczególne okresy działalności.

Transparentność agencji pracy tymczasowej - na czym polega?

Jak zatem owa transparentność odnosi się do agencji pracy tymczasowej oraz ich kontrahentów? Bardzo podobnie.

Przejrzysta agencja pracy tymczasowej stawia na klarowne warunki zatrudniania pracowników tymczasowych. Zapisy umowy obejmują wszystkie elementy obowiązującego prawa, a pracownik jeszcze przed jej podpisaniem jest poinformowany o szczegółach tej współpracy.

Podobnie sytuacja ma się na linii agencja pracy tymczasowej a kontrahent. Każdy partner biznesowy, który będzie planował podjęcie współpracy z daną agencją, będzie świadomy jej celów i realnych możliwości w działaniu. Będzie zaznajomiony z każdym etapem wspólnej drogi, której celem jest pozyskanie dla niego kandydatów do pracy.

Czego nie może zabraknąć przy współpracy APT z kontrahentem?

Podstawą we współpracy APT z kontrahentem jest jasność obowiązujących pomiędzy nimi zasad. Partner biznesowy musi wiedzieć, na jaki zakres usług ze strony APT może liczyć, w jakim czasie zostaną one wypełnione i jaki będzie koszt takiej współpracy.

By taka klarowność miała miejsce, kontrahent musi dopełnić niezbędnych formalności, czyli:

  • jasno i precyzyjnie określić, jakich pracowników tymczasowych poszukuje (podając ich kompetencje i doświadczenie zawodowe),
  • podać kwotę wynagrodzenia,
  • sprecyzować zakres wykonywanej pracy tymczasowej,
  • podać miejsce wykonywania określonej pracy.

Im konkretniejsza komunikacja pomiędzy stronami umowy, tym większa pewność, że kontrahent otrzyma takie kandydatury, na których najbardziej mu zależy.

Poza tym bardzo ważna w transparentnej współpracy jest szybka reakcja i odpowiedź na potrzeby klienta. Racjonalne przeanalizowanie jego potrzeb i zgodna z rzeczywistymi możliwościami informacja zwrotna.

Korzyści wynikające ze współpracy pomiędzy kontrahentem a agencją pracy tymczasowej

Korzyści, które płyną z takiej biznesowej relacji jest bardzo wiele. Tymi najważniejszymi, na które powołują się partnerzy Aterima WORK, są:

  • szybko i sprawnie poprowadzona rekrutacja,
  • optymalizacja zatrudnienia,
  • zmniejszenie kosztów pracowniczych,
  • ograniczenie ryzyka związanego z rotacją pracowników.

Warto też wspomnieć, że w przypadku współpracy z Aterima WORK, procesy i koszty związane z rekrutacją oraz selekcją, a następnie szkoleniem i wdrożeniem nowych pracowników, leżą po naszej stronie.

Znamy rynek nie od dziś, a nasze wieloletnie doświadczenie pozwala sprawnie dostosowywać się do bieżących warunków. Adaptowanie się do zmian również nie stanowi dla nas problemu, a jak wszyscy wiemy, tych obecnie nie brakuje na arenie rynku pracy.

Nasze działania nie ograniczają się do przeprowadzania rekrutacji kandydatów z Polski. Sprawnie działamy także na arenie międzynarodowej. Od lat rekrutujemy pracowników m.in. z Ukrainy i bez problemowo przeprowadzamy proces zatrudnienia ich na polskim rynku.

Nie działamy z pomocą pośredników, więc nie mnożymy zbędnych kosztów. Wszystkie działania zestawiamy w czytelnych podsumowaniach i terminowo je rozliczamy.

Działamy efektywnie i szybko – szanujemy czas naszych Klientów.